Klachten suggesties

Wij doen er alles aan om u de beste tandheelkundige zorg te bieden en hebben daarover graag goed contact met u. Daar kunt u van opaan. Mocht het een keer voorkomen dat u vindt dat wij u onjuist of onzorgvuldig informeerden of behandelden, dan vragen wij u dit eerst persoonlijk met ons te bespreken. Voor ons is het belangrijk te weten dat u een probleem hebt of niet helemaal tevreden bent. Wij willen u graag uitleggen waarom we iets op een bepaalde manier hebben gedaan en meestal lost dit onduidelijkheden op. We vertrouwen er op dat we gezamenlijk een oplossing vinden. Hier vindt u onze contactgegevens.

Informatiepunt

Wilt u meer informatie over tandheelkunde en tandheelkundige behandelingen, dan kunt u terecht op www.allesoverhetgebit.nl of telefonisch advies inwinnen bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP, tel: 0900 202 5012, € 0,15 per minuut). Beide geven onafhankelijke informatie en zijn opgericht door onze beroepsorganisatie NMT.

Klachtenregeling

Indien we gezamenlijk niet tot een voor u bevredigende oplossing komen, dan kunt u terecht bij de NMT-klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Aan de klachtenregeling zijn geen kosten verbonden. Er zijn twee mogelijkheden:

  • Bemiddeling. Onder leiding van twee deskundigen van de Regionale Bemiddelingsraad wordt gezocht naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing. Als de bemiddeling slaagt, wordt de uitkomst schriftelijk vastgelegd en is de klacht afgehandeld.
  • Formele klachtbehandeling. Wanneer u geen prijs stelt op bemiddeling of als de bemiddelingspoging mislukt, kunt u de NMT vragen om behandeling van uw klacht door de Centrale Klachtencommissie. U en uw tandarts worden dan uitgenodigd voor een hoorzitting. Daarna volgt de uitspraak van de Centrale Klachtencommissie. Wanneer daartoe aanleiding is, kan de Centrale Klachtencommissie een aanbeveling doen aan de tandarts. Zo’n aanbeveling heeft tot doel dat de tandarts maatregelen treft ter verbetering van de kwaliteit van zijn tandheelkundig handelen, zijn praktijkorganisatie zoals zijn optreden en voorlichting richting patiënten. De Centrale Klachtencommissie kan geen schadevergoeding opleggen.

Klachtenregeling mondhygiënisten

Indien u een klacht heeft betreft de mondhygiënisten, kunt u dit melden via deze link. 

Meer informatie?

Voor meer informatie over algemene tandheelkunde kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij beantwoorden graag uw vragen.

Wat wordt verstaan onder een spoedgeval?

  • Een ongeval waarbij één of meerdere tanden of kiezen betrokken zijn

  • Een ernstige nabloeding na het trekken van een tand of kies

  • Zeer hevige kiespijn die gepaard gaat met zwelling en koorts

Als u contact opneemt wordt u doorverbonden met de triagist. De taak van de triagist is onderscheid maken tussen spoedeisende klachten en niet spoedeisende klachten. De triage wordt gedaan d.m.v. het stellen van gerichte vragen.

In geval van twijfel pleegt de triagist overleg met de dienstdoende tandarts en wordt u teruggebeld. Is er sprake van een spoedeisende klacht, dan wordt er met u een afspraak gemaakt voor behandeling op de Tandartsenpost.

Wat te doen bij:

Uitgeslagen tand:
Bij een uitgeslagen tand is het belangrijk dat u zich binnen 1 uur na het ongeval onder behandeling stelt van de tandarts. Na deze periode is het meestal niet meer mogelijk om de tand terug te plaatsen. Wij adviseren u de tand onder de tong of in de wang, of in melk te bewaren. Niet afspoelen of schoonmaken. De tand moet zo snel mogelijk weer teruggeplaatst worden.

Nabloeding:
Een nabloeding kan ontstaan na een chirurgische tandheelkundige behandeling zoals het trekken van een tand of kies of na het plaatsen van een implantaat. Een klein beetje bloed vermengt zich met speeksel waardoor het vaak erger lijkt dan het is.
Wat kunt u zelf doen?
• Bijt gedurende 30 minuten op een verbandgaasje of een schone katoenen zakdoek met een knoop erin
• Ben voorzichtig met hard voedsel, hierdoor kunt u de wond beschadigen
• Niet spoelen met water of spoelmiddel
• Als de wond blijft bloeden, neemt u contact op met de praktijk.

Patiënt Deurne of Venray

Heeft u buiten onze reguliere openingstijden acute pijn, een nabloeding of ongeval dan kunt u terecht bij de tandartsenpost in Eindhoven. Gevestigd bij de spoedpost van het Spoedlijn Eindhoven.

Spoedlijn Eindhoven

Aalsterweg 108
5615 CJ Eindhoven
040-3111915

Patiënt Druten

Heeft u buiten onze reguliere openingstijden acute pijn, een nabloeding of ongeval dan kunt u terecht bij de Tandartsenpost Nijmegen, gelegen op het SPOEDPLEIN van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ).

Tandartsenpost Nijmegen

Weg door Jonkerbos 106
6532 SZ Nijmegen
0900-8276456  (0900 TAPNIJM)