U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Regel het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

  • Status van uw betaling controleren
    Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
  • Betalingsregeling treffen
    Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
  • Veelgestelde vragen bekijken
    Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.  

Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

Wat wordt verstaan onder een spoedgeval?

  • Een ongeval waarbij één of meerdere tanden of kiezen betrokken zijn

  • Een ernstige nabloeding na het trekken van een tand of kies

  • Zeer hevige kiespijn die gepaard gaat met zwelling en koorts

Als u contact opneemt wordt u doorverbonden met de triagist. De taak van de triagist is onderscheid maken tussen spoedeisende klachten en niet spoedeisende klachten. De triage wordt gedaan d.m.v. het stellen van gerichte vragen.

In geval van twijfel pleegt de triagist overleg met de dienstdoende tandarts en wordt u teruggebeld. Is er sprake van een spoedeisende klacht, dan wordt er met u een afspraak gemaakt voor behandeling op de Tandartsenpost.

Wat te doen bij:

Uitgeslagen tand:
Bij een uitgeslagen tand is het belangrijk dat u zich binnen 1 uur na het ongeval onder behandeling stelt van de tandarts. Na deze periode is het meestal niet meer mogelijk om de tand terug te plaatsen. Wij adviseren u de tand onder de tong of in de wang, of in melk te bewaren. Niet afspoelen of schoonmaken. De tand moet zo snel mogelijk weer teruggeplaatst worden.

Nabloeding:
Een nabloeding kan ontstaan na een chirurgische tandheelkundige behandeling zoals het trekken van een tand of kies of na het plaatsen van een implantaat. Een klein beetje bloed vermengt zich met speeksel waardoor het vaak erger lijkt dan het is.

Wat kunt u zelf doen?

  • Bijt gedurende 30 minuten op een verbandgaasje of een schone katoenen zakdoek met een knoop erin
  • Ben voorzichtig met hard voedsel, hierdoor kunt u de wond beschadigen
  • Niet spoelen met water of spoelmiddel
  • Als de wond blijft bloeden, neemt u contact op met de praktijk.

Patiënt Deurne of Venray

Heeft u buiten onze reguliere openingstijden acute pijn, een nabloeding of ongeval dan kunt u terecht bij de tandartsenpost in Eindhoven. Gevestigd bij de spoedpost van het Spoedlijn Eindhoven.

Spoedlijn Eindhoven

Aalsterweg 108
5615 CJ Eindhoven
040-3111915

Patiënt Druten

Heeft u buiten onze reguliere openingstijden acute pijn, een nabloeding of ongeval dan kunt u terecht bij de Tandartsenpost Nijmegen, gelegen op het SPOEDPLEIN van het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis (CWZ).

Tandartsenpost Nijmegen

Weg door Jonkerbos 106
6532 SZ Nijmegen
0900-8276456  (0900 TAPNIJM)